HOT Golf - шаблон joomla Форекс

Najkrajšia stavba - Lovecký kaštieľ

Medzi najkrajšie stavby na Duchonke patrí Lovecký kaštieľ (Národná kultúrna pamiatka), ktorý dal postaviť v roku 1930 – 1931 Dr. Štefan Haupt von Buchenrode pre svoju dcéru Hedalise, manželku majiteľa tovarníckeho panstva, baróna Augusta Haupt – Stummera. Autorom projektu bol profesor Leo Bauer z Viedne. Stavbu viedol architekt Ján Tomaschek z Nitry. Na jar roku 1945 pred príchodom frontu Nemci kaštieľ vyrabovali, poškodili vnútorné zariadenie a podpálili ho. V roku 1950 bol kaštieľ opravený a bola v ňom umiestnená Lesnícka majstrovská škola. Neskôr ho prevzalo Ministerstvo vnútra SR.

kastiel

Najbližšia zrúcanina - Topoľčiansky hrad

Romantická zrúcanina, ktorá sa vypína na svahu nad blízkou obcou Podhradie. Najstaršia písomná zmienka pochádza z roku 1235, kde sa uvádza ako kráľovský majetok. Neskôr vystriedal množstvo majiteľov. Od 13. storočia bol strediskom hradného panstva s 26 obcami. V rokoch 1431 – 34 ho dobyla a užívala posádka husitského vojska. Začiatkom 18. storočia ho za povstania Františka II. Rákociho veľmi poškodili cisárske vojská. V polovici 18. storočia ho ešte opravili, ale po presťahovaní správy panstva do Tovarník začal pustnúť. Koncom 19. storočia bola v romantickom slohu dostavaná hlavná veža a konzervovaná časť opevnenia. Posledným rodom, ktorý ho vlastnil boli Stummerovci. Od roku 2009 prebieha na Topoľčianskom hrade komplexná obnova a revitalizácia hradného jadra. V súčasnosti je hrad čiastočne sprístupnený verejnosti už aj počas víkendov.

Z autokempingu sa na hrad dostanete peknou prechádzkou po modro a žlto označenej trase.

to_hrad

Najkrajší vyhliadkový vrch - Panská Javorina (942,6 m. n. m.)

Vrch v severovýchodnej časti pohoria Považský Inovec, ležiaci na hranici Nitrianskeho a Trenčianskeho kraja. Východné a sčasti severné svahy sú odlesnené a slúžia ako pasienky. Bočné svahy pokryté hustými lesmi, tvoria poľovnícke revíry vysokej a diviačej zveri. V roku 2010 bola na vrchole vybudovaná 16 metrová drevená rozhľadňa, ktorá ponúka výhľad do širokého okolia. Na vrchol vedie niekoľko výstupových trás. Najkratšou je turistická cesta z osady Kulháň, ktorá trvá necelé 3 hodiny. Ďalšie trasy vedú z Duchonky, po hlavnom hrebeni od Bezovca alebo z najvyššieho vrcholu Inovec.

Z autokempingu sa na vrch dostanete po modro označenej trase, v priebehu cesty sa dá odbočiť aj na zelenú.

javorina

Najkrajšia vychádzková trasa - Lesnícky náučný chodník

Takmer šesť kilometrov dlhý náučný chodník otvorili Lesy SR OZ Prievidza v pohorí Považského Inovca v roku 2008. Vedie z osady Duchonka v okrese Topoľčany do osady Kulháň, miestnej časti Zlatník v okrese Bánovce nad Bebravou. Na trase je umiestnených 22 zastrešených panelov, na ktorých sú informácie o lesníckej činnosti, funkciách lesa, jeho význame, zásadách správania sa v lese i o nebezpečenstvách, ktoré ľuďom v lese hrozia. Nechýba predstavenie bohatej fauny a flóry, arborétum drevín na začiatku chodníka a cestou si návštevníci môžu pozrieť aj 14 označených, už odrastených jednotlivých druhov stromov, vrátane cca.600 rokov starých dubov v lokalite Kulháň. Chodník prechádza popri dvoch prírodných rezerváciách Čepúšky a Kulháň. Zaujímavá zastávka je v časti, kde sa nachádzajú stovky kolónií lesných mravcov a ďalšia pri malej obore pre diviačiu zver. Jeden z najzaujímavejších panelov nám približuje aj históriu.

chodnik

Kam s bicyklom

V okolí Duchonky sa nachádzajú tri rôzne náročné cyklotrasy, ktoré sú označené červenou, zelenou a modrou farbou. V prípade priaznivého počasia si doluuvedené cyklovýlety nenechajte ujsť.

cyklista

Z Topoľčian do Považského Inovca

Červená CTT vedie naprieč mikroregiónom SOTDUM a predstavuje najkratšiu spojnicu mesta Topoľčany s Podhradím. Trasa začína v areáli mestského parku (175 m n. m.) pri topoľčianskom zimnom štadióne a pokračuje vedľa potoka Chocina do Tovarník (park pri kaštieli) a ďalej obecnými komunikáciami Jacoviec. Od Jacoviec vedie súbežne s modrou CTT po št. ceste III. triedy k rázcestiu Trojička smerom do Velušoviec a Závady. V Závade sa stretáva s modrou CTT a súbežne pokračujú až po rázcestie na Brodoch, kde odbočuje vľavo a stúpaním pokračuje do obce Podhradie. V obci trasa odbočuje k zrúcanine Topoľčianskeho hradu, odkiaľ pokračuje do horského sedla Prieseky (548 m n.m.), kde sa stretá so zelenou CTT. Celková dĺžka trasy je 19,5 km s prevýšením 373 m. Na úseku rázcestie Brody – Podhradie je max. stúpanie 11%.

Z Duchonky do Záhrad

Zelená CTT je najnáročnejšia, ale najkrajšia. Smeruje výhradne horským kopcovitým lesným terénom so začiatkom v kopaniciach Záhrady, smerom k samote Zľavy, ďalej pod Mačaciu skalu (v kat. území obce Tesáre), stúpaním do sedla Holé brehy (500m n.m.) a klesaním k rázcestiu pri hájovni ,,Janiš“ s prameňom potoka Bojnianka (392 m n.m.). Trasa opäť stúpa do sedla Prieseky (548 m n. m.) za chatami pri Podhradí. Tu sa stretá s červenou CTT a výrazným klesaním pokračuje popri jarku Krivač do Železníc. Dolinou potoka Železnica smeruje k rekreačnému stredisku na Duchonke, kde končí pri pomníku. Celková dĺžka trasy je 16 km s prevýšením takmer 300 m a max. stúpaním 14% na úseku Zľavy – sedlo Holé brehy.

Z Jacoviec okolo 3 vodných nádrží

Modrá CTT je okruh spájajúci tri vodné nádrže v mikroregióne, a to v Tesároch, na Duchonke a v Nemečkách. CTT začína v Jacovciach pri areáli PD a pokračuje do obce Tesáre, kde odbočuje vpravo k priehrade a lesnou cestou ďalej k detskému táboru v osade Nové Mlyny smerom do osady Záhrady. V Záhradách odbočuje vpravo, vedie obcou Závada k rázcestiu na Brodoch. Tam odbočuje vpravo, smerom na Duchonku k rekreačnému stredisku, kde sa stretáva so zelenou CTT a ďalej pokračuje asfaltovou lesnou cestou k Lesnej správe Kulháň ( v kat. území obce Zlatníky). Tu sa točí k vodnej nádrži v Nemečkách a cez Prašice, Tvrdomestice a rázcestie Trojička späť k miestu svojho začiatku do Jacoviec. Celková dĺžka okruhu je 35 km s prevýšením 105 m max. stúpaním 9%.

Novinky

Čistenie amfiteátra už túto sobotu!

V sobotu 6.júna chceme skrášliť amfiteáter. Jarná brigádka, na ktorú je pozvaný každý!

Otvorenie letnej turistickej sezóny 2019

Pripravujeme na 1.6. 2019. Bližšie info už čoskoro!

FESTIVALY 2019

Nie sme platcami DPH

Bankové spojenie: SLSP - 5028608934/0900

Telefón:

+421 (0) 902/337672 (ubytovanie)